Автор:викладач клуба бального танцю “Вояж” Меліхов.В.І. Харків. 2005.р.
Вступ.
При вихованні пар, необхідно створити ряд умов для їхнього успішного розвитку. Прикладом такої роботи може служити модель тренувального процесу в ігрових видах спорту. Існує ряд загальних вимог, що необхідні для розвитку пар, і їхнього успішного танцювання. Це формування позицій, ліній, балансу, почуття ритму, основних технічних навичок.
Деякі аспекти викладання латиноамериканських танців.
Позиція: Витягаємося наверх у лікті, позиція усередину, і в тазостегновий суглоб.
Баланс. Хребет має можливість руху
Лінія від коліна до стопи витягнута, виражена.
Трикутник голова – ключиці максимально ізольований від руху стегон.
При обертанні стопи одночасно відбувається свивлообразное руху хребта
У партнерок уникати відкриття внутрішньої частини стегна.
Техніка – це правила гри.
При виконанні випрямлення колін уся дія здійснюється в стегнах.
Рахунок - ярлик на музиці.
У танці самба не повинна бути швидкого безконтрольного руху.
У танці ча-ча-ча тіло рухається постійно, гострота руху в роботі колін і стіп.
Перенапрямок руху здійснюється після кроку.
При кроках назад величина кроку визначається довжиною ноги від середини гомілки, при опусканні п'яти додається довжина стопи.
При кроках назад, починати з позиції вперед.
Деякі аспекти викладання европейських танців.
Мета:
Домогтися взаємозв'язку партнера і партнерки в парі. Зв'язок форми і руху.
Ідеї:
Зберігати і стежити за напрямками і ступенями поворотів, тобто прораховувати на якому кроці яка позиція.
Варіанти позицій:
1. Закрита чи основна. 2. Відкрита чи променадная. 3. Фолловейная. 4. Крило. 5. Сейф фут ланч.
Поверховість танцювання т.е перший поверх – пози, другий поверх – руху, третій поверх – ховер (парити).
Намагатися танцювати у природній формі руху, тобто як ріка не має гострих, прямих кутів поворотів, так і рух повинний плавно перетікати з однієї форми в іншу.
У парі одна «квітка» – партнерка.
У партнера вага від середини тіла направленно прагне до подушечок стіп, але п'яти залишаються в контакті з підлогою.
Рух розкривається по лінії, при зміні позиції один з партнерів перетинає лінію руху.
Прагне до максимально комфортного руху на стопі, тобто рухатися вагою по стопі.
При запозиченні рухів з одного танцю в іншій намагатися зв'язати форму руху з характером танцю.
Форма руху – дизайн руху – мають визначену вариабельность. У залежності від контексту.
Зміна форми позиції в партнерки відбувається тільки після приходу ваги в ногу.
Між рухом усередині пари і П.Д.К. існує проміжна позиція - контакт у два плана.
Чим вище підйом руху, тим менше амплітуда руху.
Партнерка в зворотному пивоте йде усередину партнера.
При протанцовке сейф фут ланча партнер не повинний заводити руки за себе, ефект стіни. Партнерка знаходиться в позиції лівим боком до правої сторони партнера ефект двох перпендикулярних стекол
Партнер і партнерка визначають спільну мету роботи.
Танго.
У танго контакт колін при приставці за рахунок скрутки корпуса.
Протидія (скрутка) має мету:1. Баланс. 2. Для компенсації трьох ліній у стопах. Зручність руху.
Партнер вагою на лівому плечі, але не змінює форму тобто не завалюється на ліву сторону.
У партнерів напрямок площини обличчя і площини тіла збігаються.
Компресія складається з тиску ваги в ноги й опори колін .
Не заміняти slow на qiuck and qiuck.
Закритий променад ліва фігура тобто партнер повинний закрити партнерку через чи стегно лінію контакту. Але існують варіанти танцювання в лінію
Конструкція :стегно – центр – стегно – центр.
Останній крок five step не на каблук а на подушечку. Дозволяє разом з переносом ваги повертати партнерку.
Подих. На акценті видихнув. Для більш вираженого виду руху
Чейз. Проходження через об’ем партнерки.
Шосе теж танцюється зі зрушенням у стопах. На пів стопи.
Методичні зауваження.
Руки на поверхні води. Т.е. тренування зміни форми тіла при збереженні позиції рук. Руки не повинні поринати.
Зміна позицій рук у ліктях при збереженні форми від плеча до ліктя. Тренування легкості рук, контакту в парі, координація руху. Використовувати в будь-яких танцях на простих фігурах.
Танго. Крок зверху, забираємо ногу коліном. Затискати м'яч між ніг.
Висновок.
Існує безліч шкіл викладання танців латиноамериканської і європейської програм. Але викладач повинний вибрати з усього різноманіття шкіл, основну лінію свого викладання і намагатися їй слідовати. При одержанні інформації потрібно точно знати, чи відповідає вона своєї лінії викладання танців.
Матеріал даної роботи був узятий з конгресу суддів «Профи України-3», і майстер класу з викладачами Мельниковим Олександром і Саламатиной Ириной.